اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  بوشهر

با احداث خانه‌های بهداشت روستایی عدالت در سلامت معنا شده است

فرماندار دیر گفت: عدالت در سلامت با احداث خانه‌های بهداشت در مناطق روستایی و افزایش دسترسی روستائیان به خدمات سلامت معنا شده است.

 با احداث خانه‌های بهداشت روستایی عدالت در سلامت معنا شده است

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان دیر،کریم علی‌حسنی در آیین افتتاح خانه بهداشت لمبدان پایینی با اشاره به شعار هفته سلامت اظهار داشت: تلاش کارکنان زحمتکش حوزه بهداشت و درمان و ارائه مراقبت‌های اولیه بهداشتی ،باعث ارتقا شاخص‌های بهداشت و درمان منطقه شده است .

فرماندار شهرستان دیر با بیان اینکه خدمات حوزه سلامت گسترده و به‌روز است گفت: قطعا پوشش همگانی سلامت با ارائه مراقبت‌های اولیه بهداشتی امکان‌پذیر است و مردم در این زمینه باید همکاری داشته باشند.

وی بیان کرد: در شهرستان دیر 10 خانه بهداشت وجود دارد که به جمعیتی حدود 11 هزار نفر در مناطق روستایی خدمات بهداشتی ارائه می‌دهند.

علی‌حسنی با اشاره به طرح تحول سلامت گفت: خوشبختانه حوزه سلامت در چند سال اخیر ، به خصوص در دولت تدبیر و امید پیشرفت چشم‌گیری داشته است و با اجرای طرح تحول سلامت دسترسی مردم به ویژه روستائیان به خدمات سلامت بیشتر و آسان‌تر شده است.

وی افزود: حضور بهورزان در خانه‌های بهداشت آرامش و امنیت خاطری برای اهالی مناطق روستایی است و فعالیت‌های آنها سواد سلامت جامعه روستایی را ارتقاء بخشیده است و با فعالیت‌های خوبی که در این حوزه صورت می‌گیرد بسیاری از بیماری‌های واگیر ریشه‌کن ، حذف و کنترل شده است.

فرماندار شهرستان دیر به روند افزایشی بیماری‌های غیرواگیر در سطح جامعه اشاره کرد و عنوان کرد: بیماری‌های غیرواگیر با مشارکت و همکاری مردم قابل پیشگیری‌ است و مردم باید در این راستا به توصیه‌های کارشناسان بهداشت توجه جدی کرده و راه‌های پیشگیری از این بیماری‌ها را در عمل رعایت کنند.

وی با اشاره به رضایت‌مندی مردم از خدمات بهورزان خاطرنشان کرد: حضور مستمر بهورزان در مناطق روستایی فاقد خانه بهداشت و سرکشی به خانوارها و بررسی وضعیت بهداشتی آن مناطق قابل تقدیر است.

 

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول